Sodexo vastaa kattavasti Hills Business Parkin päivittäisistä palveluista. Palveluesimiehen tehtävänä on johtaa toimintaa niin, että Hillsin asiakasyritysten arki sujuu. Yhteistyön toimivuudesta kertoo talon lämmin ilmapiiri. Päivittäiset kohtaamiset tuovat piristystä arkeen.
Sodexon tiimi huolehtii Hillsin toimitilojen aulapalveluista, siivouksesta ja tilahuollosta. Lisäksi vastuulla ovat ravintolapalvelut, joihin kuuluvat lounasravintola, viidennen kerroksen 24/7 kahvila sekä kokouspalvelut tarjoiluineen. Sodexolaisilta saa apuja myös henkilöstö- ja asiakastapahtumien järjestämiseen. 9-henkisessä tiimissä toimivat palveluesimiehen lisäksi aulapalveluhenkilö ja neljä tilahuollon asiantuntijaa. Ravintolatiimissä työskentelevät keittiöpäällikkö, kassatarjoilija sekä tiimin uusin vahvistus kokki.
Vuokralaisyritykset hyötyvät Sodexon hyvästä tavoitettavuudesta
Palveluesimies Mari Kareinen on sanojensa mukaan talon ainoa alkuperäinen asukas, sillä hän on työskennellyt Hills Business Parkissa kiinteistöjen valmistumisesta lähtien. Sodexolle Kareinen siirtyi vuonna 2008. Palvelutoimintojen johtamista helpottaa kiinteistökokonaisuuden kattava tunteminen. Myös talon käyttäjät vuosien varrelta ovat tulleet tutuiksi, sillä onhan kohtaamisia lähes päivittäin. Luottamuksesta kertoo Hills Business Parkin autopesulan edustajalta saatu arvonimi ”The Lady of the House”.
– Vuokralaisten on helppo toimia kanssamme, koska vastaamme kattavasti talon eri palveluista. Kun otat yhteyttä yhteen sodexolaiseen, viemme asian eteenpäin oikealle henkilölle, Mari Kareinen kertoo.
Sodexon yhteistyö niin vuokralaisten kuin kiinteistön edustajien kanssa on tärkeä osa arjen sujuvuutta. Sodexon edustajat ovat paikalla joka päivä, joten heillä on välitön näkymä esimerkiksi huoltotarpeisiin. Hills Business Parkin tiloissa on toteutettu uudistuksia vaiheittain, mikä näkyy tilojen toimivuudessa.
– Meillä on tärkeä ja toimiva suhde kiinteistön edustajien kanssa. Infoamme puolin tai toisin kiinteistöön liittyvistä ajankohtaisista asioista tai mahdollisista puutteista, joista saamme tietoa vuokralaisilta.
Laatukierrokset varmentavat palvelujen laadun
Sodexon siivouspalvelut kattavat käytännössä kaikki Business Parkin tilat. Kun siivouksesta ei puhuta arkisissa kohtaamisissa, se kertoo asioiden olevan kunnossa. Lisäksi vuokralaisyritysten kanssa tehdään laatukierroksia, jotka varmentavat palvelun toivottua laatua. Ravintolan lounastarjoilut keräävät jatkuvasti kehuja, sillä vaihtuvalta ruokalistalta löytyy toimistotyöntekijöiden tarpeisiin valmistettua, maistuvaa ruokaa. Erikoisruokavaliota noudattavien toiveet otetaan hyvin vastaan ja listalla on myös kasvisvaihtoehtoja.
Toimistotalon lämmin ilmapiiri on yhteisen toiminnan tulos
Kokoustoiminta on alkanut virkistyä ja ihmiset palata toimistolle. Kokouspalvelut Sodexo räätälöi asiakkaiden tarpeisiin myös erityistarpeet huomioon ottaen. Kokoustarjoilut kaikkineen ovat keventyneet ja rinnalla lounastarjoilut osana kokousta nostaneet suosiota. Myös isompia asiakastapahtumia on suunnitteilla. Ne virkistävät myös sodexolaisten työpäivää, koska tilaisuuksissa on hyvä tunnelma.
Palveluesimies Kareinen nostaa esille Hills Business Parkin lämpimän ilmapiirin, joka rakentuu kiinteistön vuokralaisten toiminnasta. Talon monipuolisesta palvelutarjonnasta tulee vuokralaisyritysten henkilöstöiltä hyvää palautetta. Tiloissa tehtyjen uudistusten seurauksena käytössä ovat tyylikkään toimivat yhteiset tilat. Kauniisiin tiloihin sodexolaisten on helppo laittaa esille lounas- ja kokoustarjoilut.
– Hills on mukava paikka työskennellä myös meille sodexolaisille. Täällä on ihana tavata ihmisiä päivittäin ja talossa on hieno ilmapiiri.
Mari Kareinen, palveluesimies, Sodexo
Sodexo toimii 55 maassa ja sen 412 000 työntekijää palvelevat päivittäin 100 miljoonaa asiakasta. Vuonna 1966 Ranskassa perustettu yritys keskittyy elämänlaatua parantavien palveluiden tuottamiseen. Sodexon menestys ja liiketoiminta perustuvat kestäviin liiketoimintamalleihin ja ainutlaatuisiin yhdistelmiin asiakkaan tiloissa toteutettavia ruoka-, toimitila- ja kiinteistöpalveluita sekä työarkea parantavia ratkaisuja. Yritys tarjoaa laadukkaita, monikanavaisia ja joustavia ruokaelämyksiä, luo houkutteleva ja osallistavia työympäristöjä sekä ylläpitää toimitiloja turvallisesti ja ympäristöystävällisesti.
Suomessa Sodexo aloitti toimintansa vuonna 1979 ja vuonna 2021 yhtiöllä oli keskimäärin 1380 työntekijää. Toimimme yli 150 toimipaikassa palvellen noin 120 yritysasiakasta, ja valikoimaamme kuuluvat monipuoliset ruoka-, toimitila- ja kiinteistöpalvelut. Suomessa palveluillamme on ISO 9001-, ISO 14001- ja ISO 45001 -sertifikaatit.